Vode li dobre HR prakse hrvatskih kompanija zadovoljstvu zaposlenika te naposljetku, njihovoj odanosti poslodavcu?

Zvonimir Barišin / Pixsell

U svijetu poslovanja, kvaliteta radnog okruženja često igra ključnu ulogu u zadržavanju talentiranih zaposlenika. Netom nakon završenog prigodnog predavanja profesorskog dvojca s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Zvonimira Galića i dr. sc. Mitje Ružojčića, koje je istaknulo važnost ovog aspekta iz perspektive znanosti, fokusirali smo se na drugu stranu medalje. Galić i Ružajčić, isprva predavači, preuzeli su moderatorsku palicu panela „Kakvu organizaciju ljudi neće napustiti – Što kaže praksa?“ powered by SD Worx, a dobre prakse svojih kompanija predstavile su Jadranka Sakoman, direktorica ljudskih potencijala pri Zagrebačkoj pivovari, Mirela Kotarac, direktorica ljudskih resursa i članica uprave, Cemex Hrvatska d.d. te Sanja Karan, head of people and culture, Ars Futura.

Kroz razgovor s predstavnicima naoko vrlo različitih industrija, prepunoj dvorani HR.Weekend otkriveno je kako su uspješne domaće kompanije postigle niske stope fluktuacije i to zahvaljujući poboljšanju kvalitete poslova koje nude svojim zaposlenicima. Danas odgovori na brojna pitanja vezana uz zadovoljstvo i angažiranost zaposlenika na radnom mjestu proizlaze iz najnovijih znanstvenih istraživanja, a poseban fokus ipak je usmjeren na SUPERB model kvalitete poslova, kao što je istaknuto i u predavanju. Ovaj inovativni model, razvijen nakon više desetljeća psihologijskih istraživanja otkriva tajne motivacije zaposlenike, kao i faktore koji zaposlenike potiču na angažiranost ili pak napuštanje organizacije. Ipak, za ovaj panel odabrane su upravo kompanije koje imaju dobre pokazatelje o nenapuštanju, jer bitno je saznati što oni to dobro rade, kako bi ih konkurencija slijedila.

Utvrdivši kako je zadovoljstvo vodstvom vrlo važan faktor za ostanak u kompaniji, Sakoman je probila led na današnjem panelu. No ipak, osvrnula se i na izazove s kojima se Zagrebačka pivovara kao tvrtka susreće na današnjem tržištu rada. „Ono što trenutno smatram najizazovnijim svakako je mladi kadar. I naša interna istraživanja pokazala su kako mlađi kadar ima puno veću tendenciju, pa i namjeru za odlaskom, za traženjem drugog posla. Stoga nam pravi izazov predstavlja kako privući, a potom i zadržati kvalitetan mladi kadar. Svjesni smo kako se moramo prilagoditi tržištu rada i kontinuirano radimo na tome“, istaknula je.

„Iako je plaća svakako najvažniji pokazatelj zadovoljstva zaposlenika, s vremenom se ti prioriteti mijenjaju i to u velikoj mjeri. Kao kompanija imamo dobar odnos prema našim zaposlenicima, što nas konstantno gura prema naprijed. S druge pak strane, nužno je zaposlenicima objasniti što su ljudski resursi, odnosno čime oni upravljaju. No ipak, najvažnije je da za sve vrijede ista, unaprijed postavljena pravila“, podijelila je svoja razmišljanja Kotarac.

Mlada radna snaga bila je u fokusu još jedne panelistice, koja je ustvrdila kako je riječ o najzahtjevnijoj skupini zaposlenika. „Ponekad se iznenadim čega se sve mladi zaposlenici sjete. Iako nastojimo radnicima omogućiti što je više moguće onoga što potražuju, ipak je nekada potrebno podvući crtu. Iako se trudimo biti na nekoj višoj razini u odnosu na druge tvrtke i pružiti zaposlenicima benefite koje neki drugi poslodavci ne mogu ponuditi, opet nastojimo imati mjeru“, komentirala je Karan te dodala kako sve što u okviru ljudskih potencijala rade, treba biti ispravno i prema željama zaposlenika.

Kako zadržati talentirane i motivirane zaposlenike pitanje je koje se u današnjem dinamičnom svijetu pokazalo ključnim u postizanju korporativnog uspjeha. Tvrtke koje su pronašle rješenje kako potaknuti radnike da ostanu vjerni njihovoj organizaciji, svoje su poslovanje uspješno etablirale kao privlačno na suvremenom tržištu rada. Panelisti su bili složni u jednom – budućnost neće biti bolja za HR, bit će izazovnija, a ključni trendovi postavit će se kroz borbu za svakog radnika.