Što generacija Z želi?

Zvonimir Barišin / Pixsell

Rasprave o generacijskim razlikama na radnom mjestu su sveprisutne u svijetu ljudskih resursa, a pitanja o stilu rada među milenijalcima i starijim generacijama, integraciji generacije Z u radno okruženje te upravljanju konfliktima među različitim generacijama su česti izazovi.

No, jesu li ove razlike doista tako velike da bi generacija Z mogla potpuno promijeniti radno mjesto kakvo poznajemo, ili bi, pak, mogla donijeti nužne promjene za modernizaciju radne sredine? Na ova pitanja odgovor dala je Munawar Ahmed, partnerica u tvrtki Oliver Wyman u SAD-u, koja nije samo govornik, već i osoba koja je u svoje 23 godine karijere pomogla brojnim klijentima i agencijama uvođenjem inovacija i rigoroznosti u njihovu praksu. Njezini klijenti variraju od megakorporacija do neprofitnih organizacija, što joj daje široku perspektivu, a panel Generacija koja mijenja sve – traže li previše ili podižu standarde? powered by Konzum” osvijetlio je ključna pitanja generacijskih razlika na radnom mjestu i razmotrio kako generacija Z može oblikovati budućnost radne sredine.

 „Zašto se osjećamo prisiljenima vratiti u ured i provoditi radne aktivnosti koje su sada već postale neproduktivne i iscrpljujuće? Događa se da dođemo u ured bez prave međuljudske interakcije jer dan započnemo Zoom sastankom sa svojim kolegama, umjesto sastanka uživo, a sve to dovodi do zamora uma. Zvukovi i glasovi u uredu su toliko nadmoćni da nam otežavaju koncentraciju pa su ljudi sve više skloni napuštati ured i raditi od kuće, gdje se osjećaju udobnije, a neki jedva čekaju kraj radnog vremena kako bi otišli kućama i nastavili raditi. Idealna situacija za rad u uredu je kada bi radili u okružju koje podržava našu produktivnost, a osjećaj povratka u ured samo zbog Zoom sastanaka s klijentima zaista ne zvuči kao ispravna odluka“, rekla je Ahmed.

„Postavlja se pitanje što generacija Z zaista želi u svom profesionalnom životu, je li to novac, sigurnost, zanimljiv posao ili fleksibilnost? Odgovor se krije u pronalasku smisla u svom radu. Upravo taj osjećaj nije nepoznat ni ostalima među nama koji smo prošli kroz svoje dvadesete i počeli graditi karijere, svi se sjećamo te potrebe za dubljim traženjem smisla u onome što radimo. Stoga, trebalo bi prestati raditi stvari koje nisu važne, trebalo bi prestati sazivati nepotrebne sastanke i trošiti vrijeme na izradu dokumentacije koju na kraju nitko nikada ni ne pročita“, zaključila je Ahmed ovo inspirativno predavanje.