Vjerujemo u nadležne institucije (Čitaj HR-ovce)

Zvonimir Barišin / Pixsell

Poslovni svijet ponovno je pred povijesnom prekretnicom temeljenom prvenstveno na novoj smjeni generacija, pri čemu se korporacije i veliki sustavi suočavaju s operativnim i kulturološkim promjenama koje iz korijena redefiniraju njihov cjelokupni identitet. Ono što je nekoć generacija X predstavljala za boomere pa onda Milenijalci za generaciju X, danas za tvrtke predstavlja Generacija Z koja nedvojbeno u poslovni svijet dolazi na velika vrata i sa sobom nosi potpuno nova pravila igre, nove zahtjeve i nova očekivanja. Dodamo li k tome nove radne navike zaposlenika, rapidnu digitalizaciju, globalizaciju i sve bržu cirkulaciju trendova, pred HR-ovce je stavljen globalni izazov koji daleko nadmašuje one s kojima su se susretali njihovi prethodnici iz nekih ranijih generacija.

Kako je upravljati ljudskim potencijalima u ponajvećim domaćim i regionalnim tvrtkama, u nikad dinamičnijim vremenima na domaćem i svjetskom tržištu, ispričala nam je postava vrhunskih stručnjaka koju čine Ivana Kovačić, direktorica Sektora ljudskih potencijala, Telemach Hrvatska, Ana Udiljak, regional human resources manager, Pepco i Mojca Domiter, people and culture executive director, Atlantic Grupa, pod moderatorskom palicom Jasmine Lukačević, General Manager, SD Worx.

Apsolutni pokretač i motivator u svim procesima su ljudi. Telemach je prošao ogromnu transformaciju u zadnje tri godine, udvostručili smo broj zaposlenika i tehnološki se unaprijedili. U svakoj reorganizaciji su ključni ljudi. Moraju osjetiti da ovdje mogu rasti i biti dio veće priče, a ne brojke na papiru. Kako zadržati ljude, posebice pri spajanju odjela? U našim anketama zadovoljstva zaposlenika je najčešće na prvom mjestu podatak da ljudi najviše vole ljude s kojima rade. Taj timski duh ćemo nastaviti graditi i u budućnosti. Tu vrijednost smatramo ključnom za zadržavanje ljudi. Danas nema više striktnih poslova, moramo gledati u širinu. Morat ćemo se više posvetiti njegovanju zaposlenika jer su sve zahtjevniji. Svi mi kao poslodavci morat ćemo se više posvetiti wellbeingu zaposlenika na poslu“, ističe Kovačić.

Svijet je krenuo u smjeru da više nema definiranja poslova i kompanije moraju biti otvorene za to da zaposlenici s određenim potencijalima za nešto više mogu prelaziti iz odjela u odjel naglašava Udiljak te dodaje: „Od mog dolaska u Pepco naravno da u HR-u nije uvijek sve išlo točno onako kako smo planirali, ali to i jest ljepota HR-a. Velika smo kompanija koja posluje u 19 zemalja i stoga imamo zaista visok know how. Za vrijeme mog angažmana, prošli smo i kroz proces promjene dvije uprave. Važno je imati lokalni tim, HR te procese – i ono najvažnije, moći pratiti te procese.

Uvriježena je javna percepcija da velike korporacije prvo zacrtaju model upravljanja, a onda zatim dovode ljude na predviđene položaje, dok poduzetnici prvo dovode ljude, a tek onda nastavno na to razrađuju model upravljanja. Istina je zapravo negdje u sredini, tvrdi Domiter. Važno je da ljudi u HR dolaze iz biznisa, menadžmenta, IT-ja i ostalih operativnih područja tvrtke u kojoj djeluju. Unatoč svim promjenama, ono što će zauvijek ostati permanentno je nužnost posvećenosti ljudskim potrebama. Potrebno je često mijenjati organizacijski model koji koristimo. Da bismo brzo mijenjali stvari i sami se moramo brzo mijenjati. Pritom je najvažnije slušati“, zaključuje.