Pita li se u HR-u nešto i umjetnu inteligenciju?

U kontinuiranoj, dramatičnoj promjeni poslovnog i ljudskog okruženja, eksponencijalni razvoj, a samim time i upotreba umjetne inteligencije, zahvaća sve više društvenih i profesionalnih područja u kojima je human touch od vitalne važnosti. Pritom je posebno velik naglasak upravo na ljudskim resursima, čija je svakodnevica prožeta prisutnošću umjetne inteligencije u gotovo svim procesima.

Da je AI alat poslovnog napretka, a ne početak kraja ljudske prisutnosti u poslovanju, najbolje znaju naši cijenjeni gosti iz McKinseya, Florian Pollner, Partner, McKinsey Švicarska i Asmus Komm, Partner, McKinsey Njemačka, koji su svojim iskustvima globalne poslovne scene zaokupili 101% pažnje publike u inspirativnom predavanju za sve HR-ovce, one koji su u izravnom profesionalnom odnosu s njima i one koji to tek žele postati.

AI je u svakodnevici HR-a, samo mnogi toga do sad nisu bili svjesni jer nisu to sami vidjeli. Generativni AI ili GenAI danas je pokretač jačanja učinkovitosti upravljanja ljudskim resursima i ima ogroman učinak na gotovo svaku domenu HR-a na globalnoj razini“, započeo je Komm.

Naše istraživanje potvrđuje da visokom menadžmentu i liderima na visokim razinama GenAI značajno pomaže u učinkovitosti, brzini, personaliziranju pa čak i humaniziranju cjelokupnog iskustva za zaposlenike. Naravno, „human touch“ je uvijek apsolutna nužnost. No što Gen AI čini za HR? – prepustit ću Asmusu“, rekao je Pollner, uvodeći pritom publiku u srž predavanja.

Nastavno na to, Komm ističe kako je HR danas u centru pažnje i od vitalne je važnosti za poslovni uspjeh, pri čemu AI ulazi u priču kroz pet različitih modela. Prvi je tzv. Ulrich+, koji je namijenjen za velike kompanije s relativno stabilnim poslovnim modelima. Ovdje AI doprinosi funkcionalnosti HR-a te ubrzavanju provedbenih procesa koji su pod odgovornošću ljudskih resursa. Istraživanje pokazuje da 60% kompanija koristi ovakav model. Zatim slijedi Agile operativni model“, u kojem AI funkcionira kroz tzv. „flow-to-work pools“ i „task-to-team logic“. Navedeni model namijenjen je za kompanije u nepredvidivom okruženju, koje doživljavaju nekonzistentnosti i rapidni rast. Upravo tu u priču ulazi AI, koji HR-u omogućava brzinu, hitrost i kao što ime nalaže – agilnost. Treći model je, ističu Komm i Pollner, EX driven. Funkcija ljudskih resursa usmjerena je na izvrsnost u najvažnijim područjima poslovanja, kao i na samo iskustvo. Četvrti i ujedno najstariji model je tzv. Leader led, a peti Machine powered.

Komm pritom naglašava da se HR temelji na human interfaceu prema zaposlenicima sa savjetodavnom svrhom. Prema ovom modelu, najviše HR odluka i procesa je automatizirano zahvaljujući AI alatima, uz naglasak na posebnu korist za analitičke eksperte u odjelima ljudskih resursa. Relevantan je za kompanije s visokom populacijom, naglašava Pollner.

Nastavno na elaboraciju svih pet modela, ovi vrhunski stručnjaci iz McKinseyja podijelili su nekoliko ključnih savjeta za sve HR-ovce i ostale menadžere, a koji su ujedno potaknuli i najveći interes prepune dvorane. Kako ističu, pri uporabi generativne umjetne inteligencije u HR-u, najvažnija je agilnost, brzina i hitrost u preraspodjeli resursa, a zatim slijedi osnaživanje iskustva zaposlenika kako bi tvrtke „dobile bitku u privlačenju talenata“. Naposljetku, predavači iz McKinseya posebno važnim smatraju i osnaživanje front-line zaposlenika kako bi se kreirala interakcija s čovjekom na prvom mjestu, a govoreći o tome pozivaju na personalizirani i individualizirani pristup u upravljanju ljudskim resursima.

Sad je pravo vrijeme za raditi u ljudskim resursima. Iako je floskula da će se naši poslovi drastično promijeniti u sljedećih pet godina već poprilično klišejizirana, u ovom trenutku ta je tvrdnja točnija nego ikad prije“, zaključio je Pollner.