Od 19. do 22. rujna Rovinj će biti domaćin drugog izdanja HR.Weekenda, festivala koji okuplja stručnjake s područja biznisa, ljudskih potencijala, komunikacija, ali i tehnologije. Među mnogim temama o HR-u i poslovanju, raspravljat će se o i implementaciji AI tehnologije u poslovanje, procesima koje tvrtke moraju proći prilikom te implementacije, prednostima i potencijalnim nedostacima te kako tehnologija mijenja način na koji radimo i upravljamo ljudskim potencijalom. Upravo je ova tema savršen spoj biznisa, umjetne inteligencije i HR-a, a sve o njoj pričat će se u rujnu na već dobro poznatoj lokaciji stare Tvornice duhana.
Nekada nice-to-have, danas must-have
Jedan od modernijih pogleda na rad, tehnologiju i društvene mreže započeo je još 2004. godine kada je jedan sveučilišni projekt postao danas globalno prepoznata društvena mreža. Da, riječ je o Facebooku! Nakon što je utabao put potpuno novoj industriji te pomogao mnogim tvrtkama u rastu i razvoju, Facebook je otvorio i nova radna mjesta. Ranih 2000-tih, pozicija Social Media Managera bila je gotovo nepostojeća, no nakon što su tvrtke počele shvaćati važnost prisutnosti na društvenim mrežama, ova pozicija postala je jedna od ključnih funkcija svakog poduzeća. Danas, upravljanje društvenim medijima nije samo dodatak, već je neophodan element svake marketinške strategije. Ovaj primjer ilustrira kako tehnologija može stvoriti potpuno nove pozicije i uloge unutar kompanija, a tko zna što nas sve čeka u budućnosti?
Razvoj tehnologije stvara nove pozicije
Kao što je prije 20 godina Social Media Management bilo zanimanje budućnosti, tako su za nas danas, to neka druga zanimanja. U vremenima kada je zaštita i sigurnost digitalnih podataka postalo ključ poslovanja, Cybersecurity Experts zaduženi su da zaštite informacije od svih potencijalnih prijetnji i osiguraju sigurno poslovanje. Još jedno zanimanje današnjice je i AI i Machine Learning Engineers. Ovi inženjeri razvijaju sustave koji koriste umjetnu inteligenciju za automatizaciju procesa, analizu podataka i donošenje odluka.
Razvoj ovih novih pozicija značajno utječe i na sektor ljudskih potencijala. HR profesionalci danas moraju razumjeti koje vještine su potrebne za ove nove pozicije, kako bi mogli pronaći i zaposliti prave kandidate. Također, moraju definirati opise poslova koji odgovaraju strukturi i strategiji kompanije. Osim zapošljavanja, HR timovi rade i na kontinuiranom usvajanju novih znanja unutar cijele kompanije, što zaposlenicima omogućuje da napreduju, preuzimaju nove uloge i da se osjećaju zadovoljno na radnome mjestu.
Širenje remote načina rada
Za kraj, na HR.Weekendu pričat će se i o digitalizaciji i remote načinima rada, koji su doprinijeli kompanijama usvajanje novih alata za vođenje projekata, internu komunikaciju, regrutaciju i selekciju, onboarding i angažman zaposlenika. Također, uvođenje remote način rada širi talent pool kompanija, što im omogućujući da privuku kandidate koji su prethodno bili nedostižni.
Vođenje remote timova dolazi i s izazovima kao što su sigurnost informacija, različite vremenske zone i održavanje timske kohezije, no unatoč tome, prednosti poput fleksibilnosti, povećane produktivnosti i šireg pristupa talentima, često nadmašuju poteškoće.
Kroz inovacije i prilagodbe, tehnologija nastavlja mijenjati način na koji radimo i upravljamo ljudskim potencijalom. Dok se suočavamo s novim izazovima, prilike koje pruža tehnologija otvaraju vrata budućnosti rada.
HR.Weekend bit će savršena prilika za sve zainteresirane da saznaju više o ovim promjenama i kako se najbolje pripremiti za njih, a sve informacije o novom, većem i još boljem izdanju HR.Weekenda možete pronaći i na profilima društvenih mreža Instagram, LinkedIn i Facebook.