Kako je AI era transformirala radno mjesto?

Dok umjetna inteligencija nastavlja revolucionirati industrije, radno mjesto prolazi kroz seizmičku promjenu, prisiljavajući tvrtke i zaposlenike da se prilagode novim načinima rada, istaknula je Nataša Bišćan Filipović, Project Leader u Boston Consulting Group u sklopu panela „Making Work Work in the Age of AI“.

Osvrnuvši se na Covid-19 koji je uveo potpunu revoluciju u rad, istaknula je kako smo „preko noći promijenili navike, počeli sastanke održavati online, a remote je postao svakodnevica.“ Ipak, 80 % svjetske radne snage posao ne može odnijeti doma i raditi remote.

Foto: Matej Rebernišak

Osim rada na daljinu, Covid-19 donio je i Chat GPT te druge alate umjetne inteligencije. „U regiji je situacija jednaka kao u svijetu. Istraživanja pokazuju da 39 % ljudi koristi umjetnu inteligenciju poput Chat GPT-a svakodnevno, a taj postotak je i veći u zemljama regije koje nisu u Europskoj uniji. Kad pitamo zaposlenike boje li se da će ih umjetna inteligencija zamijeniti, tek 5 % njih ima taj strah. Zanimljivo, zaposlenici zemalja koje su u EU u većoj mjeri smatraju da ih AI neće zamijeniti i samim time manje ulažu u učenje o novim alatima.“

Govoreći o idealnom radnom mjestu, Bišćan Filipović je istaknula kako su se posljednjih godina prioriteti zaposlenika promijenili. Dok je sigurnost posla prioritet u svijetu, u zemljama regije naglasak je na work-life balansu. Dodatno, u zemljama regije koje su u EU, tri najvažnije stvari za zaposlenike su: odnosi s kolegama, odnosi s nadređenima i balans poslovnog i privatnog života.

Upravo je brisanje granica između poslovnog i privatnog, kao posljedica rada na daljinu, dovela i do češće pojave burnouta, od kojega pati 48 % svjetske radne snage. Neki od razloga burnouta koji se pojavljuju u posljednje vrijeme su osjećaj psihološke nesigurnosti, osjećaj da senior menadžment nema potrebu razumjeti radnika niti pravedno vrednovati njegov rad. „Zbog toga čak 45 % radne snage aktivno traži novi posao, a za samo 10 % veću godišnju plaću radnik se odlučuje otići u drugu kompaniju. Ako tome pridodamo i da 75 % radne snage barem jednom godišnje dobije ponudu za posao, jasno je da je današnji najveći problem poslodavca kako zadržati zaposlenika“, istaknula je Nataša Bišćan Filipović.