HR.Weekend donosi odgovor na pitanje: Zašto je bitno da smo autentična organizacija?

Rovinj će od 19. do 22. rujna ponovno biti domaćin HR.Weekenda, festivala koji okuplja vrhunske stručnjake iz područja businessa, komunikacija i ljudskih potencijala. Među mnogim istaknutim govornicima ove godine je i Mojca Domiter, People and Culture Executive Director u Atlantic Grupi. Ova vrsna stručnjakinja dotaknuti će se teme autentičnih organizacija, njihovih izazova te strategija za postizanje i održavanje autentičnosti. Mojca Domiter ima više od 20 godina profesionalnog iskustva u različitim sektorima uključujući brzu potrošačku robu, farmaciju, telekomunikacije i ugostiteljstvo. Stoga ne sumnjamo kako će HR.Weekendu donijeti mnoštvo iskustva iz prve ruke i primjera dobre prakse.

Više od iskrenosti i dosljednosti

Najprije je potrebno definirati što uopće znači „autentična organizacija“. „Autentičnost kao pojam se često pojednostavljuje i/ili interpretira na različite načine te često povezuje s terminima kao što su iskrenost i dosljednost. No, autentičnost nije isto što i iskrenost jer ponekad biramo zadržati istinu za sebe ili je prilagođavamo kako bi bila prihvatljivija. Autentičnost, također, nije isto što i dosljednost jer se naše ponašanje može razlikovati u ovisnosti od situacije“,  objašnjava Domiter.

No što onda jest autentičnost? Autentičnost podrazumijeva djelovanje u skladu s vlastitim vrijednostima i osobnošću. Studija na koju se osvrnula i Domiter, pokazuje da se autentičnost sastoji od četiri ključna čimbenika: samosvijesti kao preduvjeta dobrog poznavanja sebe i povjerenje u svoje sposobnosti, nepristranosti kao jasnoće u samoprocjeni bez poricanja i okrivljavanja, ponašanja usklađenog s vrijednostima i potrebama te orijentiranosti prema izgradnji bliskih i otvorenih odnosa. „Kreirati organizaciju koja je u sva od ova četiri ključna elementa izvrsna, veliki je izazov, no i dobar motiv“, zaključila je Domiter.

Kako postići autentičnost?

Nema magične formule kojom se postiže autentičnost organizacije. To je kontinuirani proces koji u sebi sadrži postavljanje ciljeva i procesa, te zahtjeva mnogo učenja i promjena. Ipak, ono što je karakteristično, i što je korisno za svaku organizaciju, jest „krenuti od definiranja razloga postojanja, te krucijalnih načela kako želimo postojati i raditi. U toj je fazi izuzetno važno napraviti odabir – jer ne možemo biti sve za svakoga, a to je često zamka u koju mnogi upadnemo,” objašnjava Domiter. Nakon toga, odluke i poslovanje moraju biti u skladu s definiranim načelima, a potrebno je i objektivno evaluirati i provjeriti usklađenost s načelima.

Autentičnost naizgled djeluje i kao paradoks, jer dok s jedne strane trebamo pokazati samodisciplinu i dosljednost, s druge strane trebamo stvarati kulturu prilagodljivosti.

„Najčešća zabluda je da si onakav kakav jesi i da si na neki način stalno isti, a to nije točno. Mi kao pojedinci, a i organizacije, se mijenjamo s vremenom i rastemo te učimo i sazrijevamo. I ne znači da time gubimo na svojoj autentičnosti, već usudila bih se reći, upravo suprotno“, zaključuje Domiter.

Održavanje autentičnosti u rastućim organizacijama

Dodatni izazovi za očuvanje autentičnosti su i rast organizacije te povećanje broja zaposlenika. Oni, kako kaže Domiter, „otežavaju usklađenost i protok informacija uslijed stvaranja silosa i fokusiranja timova na svoje neposredno okruženje”.

U velikim organizacijama ključno je vođenje primjerom lidera i jasnoća komunikacije. Također je važno pratiti dinamiku rasta kompanije i pronaći pravi balans u dodavanju strukture koja pomaže u usklađenosti. Domiter naglašava da se ne smiju kopirati „best practice” primjeri, nego da se treba kreirati iskustvo zaposlenika specifično za kompaniju i trenutak.

Primjer dobre prakse

Iako se ne treba kopirati, primjer dobre prakse je i Atlantic Grupa, koja je  od samih početaka svjesno birala svoj put i način rasta i razvoja. „Atlantic Grupa je uvijek težila stvaranju vrijednosti kroz brigu za okolinu, otvorenost prema različitostima, rast i težnju za napretkom, te strast i entuzijazam u svakodnevnom radu,” kaže Domiter. Možda je upravo to, uz lidere koji vode svoje timove s puno empatije i razumijevanja, ključ uspjeha ove svjetski poznate kompanije.

Više o tome „zašto je bitno da smo autentična organizacija?“, moći ćete poslušati na HR.Weekendu, a sve informacije o samom festivalu možete pronaći ovdje, ali i na profilima društvenih mreža Instagram, LinkedIn i Facebook.